Een vol hart overstroomt...

In de historische binnenstad van Gouda verzorgen wij al 100 jaar als zelfstandige school het onderwijs voor kinderen uit de hele stad en zelfs ook kinderen van buiten Gouda. Kwaliteit van onderwijs en een helder pedagogisch perspectief staan al 100 jaar centraal en daar zijn wij trots op!

De Casimirschool is een zelfbewuste daltonschool en werkt aan naar zelfbewustzijn zonder vrees: voor kinderen met lef! We willen kinderen laten ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen, wat ze willen en wat ze nodig hebben om op te kunnen groeien in de toekomstige maatschappij, door samen werken, samen leren en samen leven. Een zelfbewust team is de voedingsbodem voor de zelfbewuste leerling, die graag wil leren en daarin uitdaging opzoekt. Daar werken wij elke dag aan. Wij willen u op deze website een goed beeld geven van onze school. Heeft u vragen aan ons, zoek dan gerust contact met ons. Wij beantwoorden al uw vragen graag!

Casimirschool op Facebook

Op wereldreis! De afgelopen twee weken hebben de kinderen zich verdiept in de kenmerken en gebruiken van verschillende landen. Afgelopen vrijdag zijn ze op wereldreis geweest en hebben ze de verschillende landen bezocht! En dat allemaal op één ochtend! → Bekijk dit bericht op Facebook

Casimirschool op Facebook

Afgelopen week bij de expositie World Press Photo in de Chocoladefabriek. Prachtige en indrukwekkende foto’s hebben de kinderen gezien binnen het thema: indentiteit & jeugd, klimaat en democratie & rechtsstaat. Stof tot nadenken… → Bekijk dit bericht op Facebook

Casimirschool op Facebook

Casikoor on tour! Leuk om even te komen kijken! → Bekijk dit bericht op Facebook

We leren van, én met elkaar

Met én van elkaar leren is belangrijk. Bij samen leren is 1+1 altijd meer dan 2. Leren is vooral een sociale activiteit en daarom vaak ook leuker!

We weten wat we willen leren

Eigen leerdoelen, naast de doelen die de juf of meester aangeeft. Wat wil ik leren, wat heb ik nodig, wat zou ik willen kunnen? Daar hebben we het elke dag over.

We weten wie we zijn

Wie ben ik? Dat is een zoektocht. Jezelf leren kennen, ontdekken wat je leuk vindt. Waar je een hekel aan hebt, wat makkelijk gaat en wat je moeilijk vindt. En je mag er zijn, je bent goed zoals je bent!